Hlavní navigace

Knihy - Internet.cz jak hledat a najít

Sdílet

Autor: Jiří BrázaVydavatelství: Grada, Praha 1999 Počet stran: 136 Doporučená cena: 99 Kč Ikdyž se edice Snadno a rychle vyznačuje mnohdy informačním deficitem, protože ekonomick
Autor: Jiří Bráza
Vydavatelství: Grada,
Praha 1999
Počet stran: 136
Doporučená cena: 99 Kč

Ikdyž se edice Snadno a rychle vyznačuje mnohdy informačním deficitem, protože
ekonomická situace neumožňuje tisk mnohasetstránkových publikací za nízkou
cenu, občas se stane, že detailní specifikace tématu vyváží tento nedostatek.
Publikace Jiřího Brázy se zabývá vyhledáváním třech informací: vyhledáváním
souborů,
e-mailových adres a odkazů na WWW stránky. Popravdě řečeno, v celé knize jsem
nalezl pouze jednu věc, která mě překvapila. Autor na straně 42 nehodnotí
Windows 95 jako slušný operační systém, takové hodnocení bych čekal v jiné
publikaci a ne zrovna v takto orientovaném spise o vyhledávání na Internetu.
Jinak jsem nenalezl rozpor v knize samotné. Myslím si, že vzhledem ke své délce
opravdu spotřebovala tiskový prostor beze zbytku a je skvělou pomůckou nejen
pro začátečníky, kteří ocení způsoby, například zužování výběrů na AltaVistě,
jež jim pomohou vůbec pochopit hlášku, že vyhledávanému řetězci odpovídá 567
254 dokumentů. Za nanejvýš vhodné považuji srovnání všech vyhledávačů na
základě jednotné tabulky hledaných výrazů. Čtenář si pak sám utvoří představu o
výhodnosti jednoho či druhého.
Domnívám se, že kniha se bude hodit i těm, kteří s Internetem pracují více,
protože některé postupy jsou ojedinělé a při pátrání po konkrétní
nefrekventované informaci je třeba použít opravdu všech postupů a algoritmů.
Zvláště podrobný je systém na vyhledávání informací o lidech nebo za účelem
získání e-mailové adresy. Osobně jsem velmi vděčen za manuál, ve kterém budu
schopen najít informaci, jaký způsob zápisu složitějšího dotazu považuje daný
server za relevantní, kde smím použít závorky, kde plus a minus apod. Kniha je
k těmto účelům dovybavena přehlednou tabulkou adres popisovaných služeb.
Jen douška na závěr. Aby té chvály nebylo tolik, nakladatelství z mně
nepochopitelného důvodu v tiráži uvedlo první vydání, přičemž na přebalu se
kniha hrdě hlásí k vydání již druhému. Nevím však, zda se jedná o nedbalost
nebo marketingový trik.

9 0346/o

Byl pro vás článek přínosný?