Tato stránka používá cookies. Můžete změnit nastavení ve svém prohlížeči. Přečtěte si více o naší Cookie Policy.
X
 
PRO MOBIL
PRO MOBIL
KLASICKY
KLASICKY


Novinky

Facebook přestane označovat „fake news“

Facebook se rozhodl, že přestane označovat články, považované za „fake news“, tedy falešné zprávy. Namísto toho začne zobrazovat „související články“, které vám ukážou, že daná zpráva je „fejk“.

Technologický gigant započal válku proti fake news poté, co byl v roce 2016 nařčen z toho, že se na jeho platformě ve velkém objevují články, které měly ovlivnit prezidentské volby. Jednou ze zbraní, které ve svém boji používal, bylo oprávnění externích „kontrolorů faktů“ k označování článků považovaných za zavádějící.

Funkce byla na platformu přidána letos v létě a už v září akademici věděli, že „vlajky“ nefungují. Facebook doufal, že uživatelé budou „zpochybněným“ zprávám méně věřit a méně je sdílet, ale studie univerzity v Yale ukázala, že to tak většinou není. Daný průzkum ukázal, že je jen o 3,7 procenta vyšší pravděpodobnost, že lidé začnou článek identifikovat jako falešný, je-li označený. Takové nízké číslo naznačuje, že snahy o označování falešných zpráv jsou většinou marné.

Jiná studie publikovaná v časopise „Psychological Science in the Public Interest“ (psychologická věda ve veřejném zájmu, sic!) ukázala, že označené články mohou v některých případech ve skutečnosti „více zakořenit něčí víru“. Jinými slovy, označením článku jako „fake news“ Facebook nejspíš posiluje víru těch, kteří souhlasí s tím, co jim bylo v daném článku předloženo.

Zároveň Facebook podnikl svůj vlastní průzkum a zjistil, že efektivnější než označování článků jsou jiné prostředky, například nabídka souvisejících článků pro získání kontextu.

Zdroj: Techspot.com

autor Pavel Kreuziger


Mobilní verze našich dalších titulů

 
 
Nahoru
 
Nahoru
 
© IDG Czech Republic, a.s.
 
*