Tato stránka používá cookies. Můžete změnit nastavení ve svém prohlížeči. Přečtěte si více o naší Cookie Policy.
X
 
PRO MOBIL
PRO MOBIL
KLASICKY
KLASICKY


Novinky

Mnoho webů tajně blokuje blokátory reklam

Od doby, kdy se na internetu před mnoha lety objevily blokátory reklam, neustává boj mezi uživateli, kteří považují reklamy za otravné, a webmastery, kteří je potřebují k tomu, aby jejich weby byly ziskové.

Někteří vlastníci webů boj úplně vzdali a přešli na jiné prostředky monetizace včetně implementace „paywallů“, předplatného nebo affiliate odkazů přímo do obsahu.

Jiné weby však vracejí úder implementací detekce blokátorů reklamy. Podle studie publikované univerzitou v Iowě a Kalifornskou univerzitou v Riverside využívá tuto technologii v nějaké formě zhruba 30,5 procenta z 10 tisíc nejnavštěvovanějších webů internetu, ačkoliv její účel se web od webu dramaticky liší.

Někteří vydavatelé technologii využívají maximálně pro sběr dat nebo příležitostné vyskakovací okno se zdvořilou žádostí o deaktivaci blokátoru. Jiní jdou ještě o krok dále a proti blokování reklamy zapojují rafinovanější opatření. K těm mohou patřit tzv. „vábničky“, které blokátory zaměstnají a web tak může nerušeně a potají reklamy zobrazit v rámci dalšího kódu a v podstatě tak většinu moderních blokátorů obejít.

Ačkoliv jsou tato opatření v poslední době stále oblíbenější, válka mezi poskytovateli reklamy a jejími blokátory zdaleka nekončí. Studie totiž vrhá světlo na různá protiopatření, kterými mohou blokátory vrátit úder, například přepsáním kódu softwaru tak, aby si detekce blokátorů reklamy na webu „myslela“, že uživatel žádný blokátor nepoužívá.

Zdroj: Techspot.com 

autor Pavel Kreuziger


Mobilní verze našich dalších titulů

 
 
Nahoru
 
Nahoru
 
© IDG Czech Republic, a.s.
 
*