Tato stránka používá cookies. Můžete změnit nastavení ve svém prohlížeči. Přečtěte si více o naší Cookie Policy.
X
 
PRO MOBIL
PRO MOBIL
KLASICKY
KLASICKY


Hardware

Máte problémy s Wi-Fi připojením? Poradíme! - 6.díl

Pokud řešíte problémy s bezdrátovým připojením přes Wi-Fi, pak je tento článek pro vás to pravé. Obsahuje totiž průvodce, který vám pomůže nalézt to nevhodnější řešení.

Předcházející díl

 

V tomto seriálu se budeme věnovat těm nejčastějším situacím, které zapříčiňují problémy s bezdrátovými sítěmi Wi-Fi a ukážeme vám, jak je řešit – ať už se jedná o vaši vlastní bezdrátovou síť, nebo se jen zkoušíte z libovolného zařízení připojit k nějaké jiné bezdrátové síti.

IP adresa přiřazená k zařízení v síti je správná, nicméně připojení k Internetu nefunguje

Pokud používáte pro připojení k internetu veřejný hotspot nacházející se v kavárně, na letišti, v konferenčním sále či jinde, možná bude příčina chyby v portálu nebo přihlašovací stránce, což si sami ani nemusíte uvědomit. Pak dokud neodpovíte na otázky při přihlašování do portálu, popřípadě neklepnete na ta správná tlačítka, je přístup k internetu zablokován.

Při použití stránky portálu hotspot nastaví překlad dotazu názvu na IP adresu pomocí služby DNS tak, aby jakýkoliv dotaz na zobrazení internetové stránky skončil přesměrováním na portál. Operační systémy macOS a iOS od firmy Apple toto chování rozpoznají a zobrazí dialogové okno, které zobrazí internetovou stránku portálu. Po úspěšném povolení přístupu k internetu z portálu operační systém nahlásí, že služba DNS opět funguje tak, jak má a okno portálu buď samo zmizí, nebo zobrazí tlačítko Hotovo, na které je třeba klepnout.

Někdy se však tyto portály nechovají příliš spolehlivě, popřípadě kvůli firewallu nebo jinému softwaru pro filtrování provozu váš operační systém takovým způsobům přesměrování nedůvěřuje. To pak zabraňuje zobrazení internetové stránky portálu.

Otevřete internetový prohlížeč a zkuste načíst libovolnou internetovou stránku, například seznam.cz, a sledujte, co se bude dít. Pokud zaznamenáte načítání stránky a zahájení přesměrování – sledujte ve svém internetovém prohlížeči pole Adresa a sledujte, zda se mění název domény nebo IP adresy – pak něco ve vašem zařízení blokuje dokončení načtení stránky.

Pokud se do internetového prohlížeče nic nenačte, pak problém proberte s někým odpovědným přímo na místě. Je pravděpodobné, že budete potřebovat heslo, popřípadě budete muset zaplatit, popřípadě použít nějakou speciální konfiguraci.

Nástroje pro měření rychlosti připojení, jako je například Speedtest.net od firmy Ookla okáže změřit rychlost přenosu poskytovanou vaším poskytovatelem připojení do Internetu. Toto testování se však doporučuje provádět pokud možno tehdy, když jste připojeni pomocí kabelu

 

Pokračování

autor Glenn Fleishmann, David Čepička


Mobilní verze našich dalších titulů

 
 
Nahoru
 
Nahoru
 
© IDG Czech Republic, a.s.
 
*