Tato stránka používá Cookies. Informace o Cookies.
 
PRO MOBIL
PRO MOBIL
KLASICKY
KLASICKY


Hardware

Největší konkurenti v historii IT (7)

Historie je plná rivality – ostatně bez ní by nebyl umožněn pokrok. Jenže intenzitě rivality dvou technologických gigantů se nejspíš nic nevyrovná. Podívejme se společně na největší konkurenty, které segment IT od svých počátků až dodnes poznal.

Předchozí díl

Arkádové hry učinily ze Segy dominantní sílu v průběhu zlatého věku tohoto odvětví mezi lety 1978 a 1983, ale Nintendo zažívalo svoje vlastní úspěchy se svými zařízeními do ruky – Game & Watch. Nejdůležitější okamžik pro japonskou firmu nastal v roce 1981, kdy na arkády přišla hra Donkey Kong, která s sebou přinesla nejvýznačnější ikonu: truhláře (instalatér se z něj stal až v roce 1983 s Mario Bros.) jménem Mario.

Nintendo už trh herních konzolí vyzkoušelo předtím, a to v roce 1977 s příhodně nazvanými Color TV-Game v Japonsku, které byly k dispozici ve čtyřech variacích, z nichž každá se mohla chlubit šesti verzemi jedné hry, jako byl stolní tenis. Mnohem úspěšnější Family Computer (zkráceně Famicom) vydala firma opět v Japonsku v roce 1983, přesně v ten samý den, kdy Sega uvedla svoji konzoli SG-1000, jež nakonec skončila jako propadák.

Oba tyto stroje byly později vylepšeny a přepracovány pro vydání v Severní Americe. Poté, co se prototyp Nintendo Advanced Video System setkal v podprůměrnou reakcí trhu, vydalo Nintendo v roce 1985 zařízení NES. To se stalo nejprodávanější konzolí celé éry, a ačkoliv v roce 1986 přišel do Spojených států Master System od Segy, aby se strojem Nintenda soupeřil, popularitě svého rivala se vyrovnat nedokázal.

Pokračování

autor Pavel Kreuziger, Rob Thubron


Mobilní verze našich dalších titulů

 
 
Nahoru
 
Nahoru
 
© IDG Czech Republic, a.s.
 
*