Tato stránka používá Cookies. Informace o Cookies.
 
PRO MOBIL
PRO MOBIL
KLASICKY
KLASICKY


Novinky

Pozitivní recenze kryptoměn jsou předmětem obchodování

Online influenceři včetně známých youtuberů se před pár lety dostali do křížku s Federální obchodní komisí (FTC) kvůli tomu, že jasně neuvedli, že byli placeni za recenze. Tento problém v současnosti pokračuje ve světě kryptoměn.

Tady může být – aniž by to investoři tušili – za správnou cenu pořízeno pozitivní mediální pokrytí. Odhalení přináší zvláštní zpráva agentury Reuters, která hovořila s více než dvacítkou lidí z kryptoměnového odvětví. Agentura uvádí jako příklad společnosti platící za dobrou recenzi ukrajinský startup Hacken. Ten počátkem letošního roku zaplatil Christopherovi Greenemu, moderátorovi Alternative Media Television běžící na Youtube, za propagaci jeho nové mince.

Greene se nad novou měnou rozplýval a tvrdil, že má potenciálně tisícinásobnou návratnost. Nikde ve videu však nezmiňuje, že od Hackenu dostal zaplaceno. Jediný náznak nějaké platby se tak objevuje v první minutě, kde svoje diváky odkazuje na vyjádření na svých webových stránkách, kde uvádí, že „může dostávat kompenzaci za produkty a služby,“ které doporučuje.

Čtyři dny po zveřejnění videa, které má téměř 100 tisíc zhlédnutí, měla měna Hackenu hodnotu 1,54 dolaru za kus. V době psaní článku už stihla klesnout na 36 centů. Výkonný ředitel společnosti přiznal Reuters, že platit Greenemu a dalším hvězdám YouTube bylo „neetické.“

Ve Spojených státech může být chybějící explicitní vyjádření, že recenzent dostal za propagaci virtuálního tokenu nebo měny zaplaceno, klasifikováno jako podvod, uvádí Komise pro cenné papíry (SEC).

Za pozitivní krypto recenze nedostávají peníze jen influenceři. Částku ve standardní nebo digitální měně prokazatelně dostali i někteří „krypto experti,“ kteří pak hodnotili pěti hvězdičkami. Existují dokonce případy výzkumných studií týkajících se kryptoměnových projektů, které zadávaly a financovaly tyto projekty samotné.

Celá situace vedla ke vzniku „ICO agentur,“ které vydavatelům kryptoměn za poplatek nabízejí aktivní sledující a příspěvky na sociálních sítích. Kromě toho je o nich známo, že platí novinářům a reportérům za zveřejňování článků, které jejich klienty vykreslují v pozitivním světle.

Zdroj: Techspot.com

autor Pavel Kreuziger


Mobilní verze našich dalších titulů

 
 
Nahoru
 
Nahoru
 
© IDG Czech Republic, a.s.
 
*